Tuesday, June 28, 2011

Budinca dulce de paste (Sweet Pasta Pudding)

Share


         Trebuie sa va spun ca nu am tinut niciodata dieta la mancare, pe de o parte pentru ca sunt destul de slabuta pentru inaltimea mea si pe de alta parte pentru ca nu cred ca ma pot disciplina la capitolul acesta...ei, de cand am blogul am inceput sa prepar mai multe dulciuri si incepe sa se vada la cantar :)) nu mult, vreun 1-2 kg in plus, dar pentru mine e deja alarmant si e musai sa o las mai moale cu dulciurile si cu caloriile in mancare, cel putin pentru un timp...asta nu inseamna ca nu ma abat din cand in cand :) ca sa inchei seria de retete dulci din perioada recenta am zis sa prezint repede budinca de paste dulci, daca tot nu am mancat de foarte mult timp :)
         Budinca de taitei cu branza de vaci sau Vargabeles, este de origine ungureasca si e una dintre cele mai usoare retete de preparat, rapida si foarte apreciata de toata lumea, mai ales de cei mici :)
         I must say that I've never been on a food diet in my life, partly because I'm kind of skinny for my height and also because I can't really discipline myself when it comes to food...well, since I started posting recipes here I also began making more sweets and it's starting to show up on the scale :)) not too much, 1-2 kg more than usual, but for me that's an alarm signal and I must cut down on sweets and high calorie dishes, at least for a while...that doesn't mean I can't make exceptions once in a while :) to close the recent series of sweet recipes I thought I should post the Sweet Pasta Pudding recipe, since I can't remember when I last ate this delicious dessert :) 
         Sweet Pasta Pudding with Cottage Cheese or Vargabeles is a Hungarian recipe, very simple to make but highly appreciated by everyone, especially by kids :)




Ingrediente/Ingredients:      


250 g paste/250 g pasta
250 g branza de vaci/250 g cottage cheese
100 g smantana/100 g sour cream
3 oua/3 eggs
5 linguri cu zahar (eu am folosit brun)/5 tablespoons with sugar (I used brown sugar)   
zahar vanilat/vanilla sugar 
coaja de lamaie/lemon peel 




Cum se face/How it's made:


Mai intai fierbem pastele conform instructiunilor de pe pachet, si cand sunt fierte le punem in strecuratoare si le lasam sa se raceasca putin.
Intr-un bol amestecam branza de vaci cu 2 galbenusuri, zaharul, coaja de lamaie si smantana.
We cook the pasta following the instructions on the package and when they're done, we drain them and let them cool slightly.
In a bowl we combine together cottage cheese with 2 egg yolks, sugar, lemon peel and sour cream.




Adaugam pastele scurse de apa si le amestecam bine.
We add the pasta and we combine them with the liquid.




Batem albusurile cu un varf de sare si le incorporam usor in compozitia de paste.
We beat the egg whites with a pinch of salt and we gently fold them in the pasta mixture.




Tapetam o forma cu unt si faina si punem compozitia de paste. Batem oul ramas si il turnam deasupra.
We grease and flour a baking dish and we place the pasta mixture. We beat the remained egg and we pour it on top.




Punem forma in cuptorul preincalzit la 175 grade pentru 35-40 minute, pana se rumeneste frumos deasupra.
We place the baking dish in the preheated oven at 350 degrees for 35-40 minutes, until it's golden brown on top.  



Lasam sa se raceasca si servim!
We let it cool slightly and then we serve!


    
Minunata la micul dejun! Bon appetit mes amis :) /Lovely for breakfast! Bon appetit mes amis :)


  
Eu am servit cu zmeura, e fructul meu preferat!!! se poate servi si cu nutella, dulceata de caise, etc...
I served it with raspberry, it's my favorite fruit of all!!! it can also be served with Nutella, apricot jam, etc...


                                         

25 comments:

  1. Simpla si buuuna!Si mama ne facea ceva asemanator in copilarie,nici n-aveam rabdare sa se raceasca.Pupici!<3

    ReplyDelete
  2. Pasta in a pudding - together? I think I can afford to gain two more kilos just for the joy of tasting this dessert! Btw, I'm so jealous of your very high metabolism...since I started this blog, my weighing scale is terrified every time I step onto it! LOL.

    ReplyDelete
  3. yum yum, bun pentru mic dejun, pranz, cina si gustare :) cat despre kg in plus, eu am luat vreo 5, si sunt mult prea multe cupcakes-uri si inghetate de facut ca sa pot renunta la dulciuri :))

    ReplyDelete
  4. Ce bine arata si ce-mi place si vasul. Am eu o boala pe vasele astea :)))
    Zi minunata!!!

    ReplyDelete
  5. Alina arata mult prea bine si-i prea grozava ca sa te lasi de dulcegarii ! ;) asa ca lasa zaharul in farfurie.. Pupici

    ReplyDelete
  6. Foarte bine arata, foarte buna, eu fac in varianta prajitura, intre foi... Puup!

    ReplyDelete
  7. Arata delicios...cred ca are un gust ..... am salvat-o si eu sa o incerc !
    Pupici!

    ReplyDelete
  8. Tiii Vargabeles !
    Mama ce-mi place !

    ReplyDelete
  9. Flory, exact cum zici, si mama mea ne facea cateodata :) Pupici!

    Maya, I'm glad you like the pudding, it's something different :) I do have a very active metabolism but now that I gained weight, it makes me wanna give up on cookies :)))

    Mihaela, e similara cu budinca de orez reteta aceasta si exact cum zici, buna la orice ora din zi :)...eu sunt obisnuita cu aceeasi greutate de vreo 10 ani, asa ca 1,5 kg mai mult parca ma streseaza acum :)) dar tot nu renunt deloc la dulce, ar fi imposibil LOL

    Gaby, multumesc frumos! asa am si eu boala pe ele si tot cumpar cate unul pe unde merg, dar nu mai am loc unde sa le pun, am o gramada :)))

    Antonina draga e drept ca e asa de buna ca nu-ti vine sa o lasi deoparte :))) nu renunt de tot la dulcegarii, asta e clar! XoXo

    Amalia, multumesc frumos! Pupici!

    Adela, am vazut si varianta cu foi de care zici, foarte buna! XoXo

    Mimmi, e tare buna, mai ales cu fructe langa, si cu cat branza e mai grasa, cu atat iti va iesi mai compacta, eu am folosit branza de vaci de 2% grasime...sa-mi spui cum ti-a placut :) Pupici!

    ReplyDelete
  10. Lia, e super buna si toata lumea o lauda :) Te pup!!!

    ReplyDelete
  11. Heloo! reteta asta o fac si eu si mama, si buni o facea...doar ca noi mai bagam si stafide; oricum e super buna si calda si rece; pupici, Ana

    ReplyDelete
  12. Ana, si mama o facea mai rar, dar fara stafide, eu de altfel nu ma omor dupa stafide, dar e tare buna si calda si rece :) Pupici draguto si ar trebui sa ai si tu un blog, sa pui poze cu ce mesteresti in bucatarie, ce zici? Pup!

    ReplyDelete
  13. Bunica ne facea cand eram mici :)! mi s-a facut dor! :*

    ReplyDelete
  14. Parca toate erau mai bune facute de bunicile noastre :) si eu imi amintesc cu drag de fiecare data :) Pupici :*

    ReplyDelete
  15. Si eu o fac, dar cu stafide si in crema de branza mai adaug si budinca de vanilie. De-li-cioa-sa!Merci ca mi-ai amintit :*

    ReplyDelete
  16. Liana, am vazut si cu stafide, mie nu imi plac prea tare si le evit :) cu budinca de vanilie suna grozav insa! Ma bucur ca te-am inspirat :) Pupici si mersi de vizita!

    ReplyDelete
  17. Alina, I too have been gaining a bit because of my blog...and your blog too :) As long as you keep posting your delicious recipes, I'll be adding pounds!!!

    ReplyDelete
  18. Susie, I know what you mean :) that's the problem when you love food, it's really hard to not wanna eat what your eyes see- LOL...Hope you're having a wonderful week!

    ReplyDelete
  19. Alina, this dish reminds me of one my mom used to make when we were growing up...we always had some for breakfast. Love the raspberry addition...hope you are having a lovely day!

    ReplyDelete
  20. Ellie, it seems that every mom used to make this for as when we were children, it's sooo good, how could they not? :) Raspberries are the best!!! thank you for stopping by, I'm having a beautiful day till now, have a great day yourself!

    ReplyDelete
  21. Heloo! Da, mă tot bătea gândul într-o vreme cu un blog ceva, având în vedere că am ceva reţete salvate pe PC; dar cum eu sunt mai mult decât înebunită după paste cred ca m-aş specializa doar pe acest domeniu, Ana

    ReplyDelete
  22. Ana, pai e o idee grozava, asa am veni al tine pentru retete cu paste! stii, blogul e o un hobby foarte creativ si frumos, merita sa-i acorzi o sansa! Pupici si sa-mi spui daca te apuci de un blog :)

    ReplyDelete
  23. budinca ta seamana cu un desert facut de bunica : macaroane cu branza, doar ca ea folosea telemea si muuuulte oua iar deasupra punea pesmet sau biscuiti macinati. Ce pofta mi s-a facut.
    Foarte bina arata budinca ta Alina, mersi de reteta

    ReplyDelete
  24. Hey Roxana! ma bucur ca iti place budinca mea, mama o facea destul de rar acasa, dar mi s-a facut pofta :) pupici si o saptamana super iti doresc!!!

    ReplyDelete

Astept comentariile voastre cu mult drag, pentru ca sunt foarte importante pentru mine si ma bucura de fiecare data! Va multumesc mult! (I'm always waiting to see the comments on my posts, they're very important to me and they make me smile each time! Thank you so much!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...