Friday, June 17, 2011

Tian de legume (Vegetable Tian)

Share

 
        De multa vreme am vrut sa fac tianul de legume si sa-l postez, dar tot am asteptat sa-mi cumpar o forma ceramica colorata ca sa o inaugurez cu splendoarea de culori ale legumelor :) nu stiu cum se face, dar tot cautand una care sa-mi placa nu am apucat sa cumpar inca, asa ca am pregatit tianul anyway :) reteta e foarte simplu de preparat si extrem de creativa in sensul ca se pot pune ce legume doriti, plus ca e perfecta pentru caldurile de afara, e usoara si delicioasa! noua ne-a placut atat de mult ca am facut-o de 2 ori intr-o saptamana :)
        I wanted to make this vegetable tian a long time ago, but I kept waiting to buy a colorful ceramic dish so I can obtain an overall beautiful color :) searching for "the" dish, I haven't bought it yet, so I prepared the tian anyway :) the recipe is very easy to make and extremely creative since you can use whatever vegetables you like, plus it's perfect for the hot weather outside, because it's very light and delicious! we liked it so much that I prepared it twice in one week :)


Ingrediente/Ingredients: 


1 vanata mica/1 baby eggplant
1 zuchini/1 zucchini
4 cartofi de 4 feluri (cartof alb, mov, pt copt, si dulce)/4 types of potatoes (white, purple, for baking and sweet) 
5-6 ciuperci mari albe/5-6 big white mushrooms
3 rosii mari/3 Roma tomatoes
1 ceapa/1 onion
2 catei usturoi/2 garlic cloves   
3 linguri ulei de masline/3 tablespoons olive oil
Parmezan/Parmesan     
sare, piper/salt, pepper
cimbru/thyme


Nota/Note:


       In poza apare mai mult material decat am folosit pt o tava. In functie de marimea tavii puteti folosi mai multe sau mai putine./In the photo there are more ingredients that I actually used. Depending on the dish size, you can use more or less vegetables.


Cum se face/How it's made:      


Curatam ceapa si cateii de usturoi si tocam ceapa (eu am pus si rosie putin) marunt. Intr-o tigaie prajim ceapa putin si la final adaugam usturoiul tocat. Dam deoparte si punem ceapa intr-o tava unsa in prealabil cu putin ulei.
We peel the onion and the garlic cloves and we chop the onion (I used some red onion as well). In a skillet we fry the onion and at the end we add the crushed garlic. We place the fried onion in an oiled rectangular baking dish.


  
Spalam foarte bine legumele cu tot cu coaja si le uscam cu un servet de hartie. Le taiem felii cu un slicer sau cu mana daca nu aveti, doar sa fie relativ subtiri si uniform taiate. Ar trebui sa aiba maxim 1 cm in grosime.
We  wash the vegetables very well with their skin on and we dry them with paper towels. We slice them all using a mandolin slicer, or by hand if you don't have one, just make sure the slices are the same size. They should be 1/4 inch thick slices.   



Asezam feliile de legume alternativ in strat uniform peste ceapa. Eu am facut 3 randuri.
We place the vegetable slices alternately on top of the onion. I made 3 lines.             


  
Condimentam cu multa sare pentru ca sunt foarte dulci, adaugam piper, putin cimbru uscat (dupa gust) si picuram cate un strop de ulei peste legume. Acoperim tava cu folie de aluminiu si o introducem in cuptorul preincins la 185 grade pentru cca 35 minute. Dupa 35 min, presaram Parmezan, luam folia jos si mai punem in cuptor pentru inca 25 de minute. Dupa ce s-au rumenit frumos scoatem din cuptor. Servim cald simplu sau langa ceva friptura eventual.
We sprinkle lots of salt because they're very sweet, we add pepper, some thyme and we drizzle with a little bit of olive oil. We cover the dish with foil and we place it in the preheated oven at 370 degrees for 35 minutes. After 35 min, we remove the foil, we sprinkle Parmezan and we place the dish in the oven for another 25 minutes. When the vegetables are golden brown on top, we remove the baking dish from the oven. We serve them warm as they are or with steak if you prefer.     




Bon appetit!





30 comments:

  1. Ce culori minunate,te cred ca e un deliciu!Si eu fac ceva asemanator,ne place foarte mult.Te pup draga mea Alinuta!

    ReplyDelete
  2. delicios tianul tau.
    acum stau si ma intreb care-i diferenta dintre tian si au gratin. doar lipsa pesmetului? hmm.
    merg sa-l intreb pe domnu' google :))

    ReplyDelete
  3. Imi place cum arata , foarte colorata si multe legume! I pe gustul meu, vin la masa :)) Te pup Alina!

    ReplyDelete
  4. Multumesc Flory! e foarte bun, sotul meu a cerut portie dubla :) Pup si eu pe tine si iti doresc un weekend placut!

    Roxana, habar nu am care e diferenta, eu am tinut minte denumirea aceasta pentru ca am mai vazut-o la altii :) Te pup si iti doresc un weekend minunat!

    Adela, e tare bun, si cu cat mai multe legume cu atat mai bine! tu esti din Ludus, din cate am vazut...eu am bunici acolo, ca s avezi ce mica e lumea :) XoXo

    ReplyDelete
  5. Atunci, poate ca ne cunoastem Alina, unde anuma stau bunicii?

    ReplyDelete
  6. Nu ne cunoastem Adela, nu prea cunosc pe nimeni acolo...Bunicii mei stateau aproape de centru, dar nu vreau sa intru in detalii sincer, prefer anonimitatea :) am vrut doar sa mentionez ce mica e lumea, chiar si la mii de km departare :)

    ReplyDelete
  7. e bun tianul tau parca m as servi si eu ,dar mai bine mi fac ca nu e greu

    ReplyDelete
  8. legume, legume, legume ... dar carne ? pui macar... sau crezi ca ar merge bine si langa peste ? poate e doar o chestie de mixul de legume care il poti alege in functie de garnitura la un anumit fel de carne... arata bine oricum

    ReplyDelete
  9. arata grozav si e o idee buna de garnitura !

    ReplyDelete
  10. intai de toate, arata foarte bine! apoi, eu ador mancaricile astea cu legume, au o savoare deosebita! trebuie sa incerc si eu neaparat!

    ReplyDelete
  11. Marci, e super simplu, fa si tu, in 10 minute e in cuptor :) Pup scumpa mea!

    Valer draga, merge bine si simplu, e foarte gustos, dar merge si langa o friptura clar, de pui, porc, peste, etc...Te pup fratioare :*:*:*

    Pansy, multumesc frumos! Weekend placut!

    Zazuza, e foarte bun la orice ora si cu cat mai variate legumele cu atat e mai gustos! spor la papat si weekend placut :)

    ReplyDelete
  12. Tare frumoase culorile!
    De cand cu desenul animat Ratatouille :)) imi spun sa fac si eu legume in felul asta.
    Le mananci din ochi pur si simplu!

    ReplyDelete
  13. Asa e Andreea! la cat sunt de colorate cu greu te poti abtine sa nu papi o portie :) Pupici!

    ReplyDelete
  14. I love that you introduce me to new recipes that I've never tried and they always look delicious! Thank you!

    ReplyDelete
  15. I'm glad you say that Susie! I didn't create this recipe that's for sure, but I'm happy to know that you were inspired by what I cooked :) Thank you!

    ReplyDelete
  16. O nebunie de culori si arome .
    A venit vara si in farfurie . :)

    ReplyDelete
  17. Your vegetable tian looks delicious, and I agree they make wonderful light meals during warmer weather :)
    I hope you are having a great weekend

    ReplyDelete
  18. Asa e Lia, vara e la mine in farfurie :)) foarte bun sa stii! Pupici!

    Alisha, it's perfect for this hot weather, and low calorie as well :) have a lovely new week my dear!

    ReplyDelete
  19. Mai sanatos de atat nu se poate !! ai dreptate cu vara e in farfuria ta... ! pupici

    ReplyDelete
  20. O paleta de culori. Cartoful mov la noi nu l-am vazut. Am prins o data la o emisiune TV, dar am crezut ca este mov tot, vad ca doar coaja este. Acela dulce/rosu am luat si eu. E un deliciu. O saptamana frumoasa!

    ReplyDelete
  21. Alina, ti-a iesit super tianul, ai avut multa rabdare :) ar trebui sa incerc si eu, ma gandesc sa trec pe mai multe vegetale si mai putina carne si mancarica ta este foarte apetisanta! o zi frumoasa!

    ReplyDelete
  22. Daca si gustul este dupa cum arata(nu ma omor eu dupa vegetale).....cred ca m-as incumeta la o portie!

    ReplyDelete
  23. Sara, ma bucur ca iti place curcubeul din farfuria mea :) cartoful orange e chiar foarte bun intr-adevar! Multumesc de urare si iti doresc asemenea!

    Mihaela, da de unde rabdare, a facut slicerul tot, in 3 minute totul era feliat, iar apoi tot insiram :))) asa si eu ca tine, vreau sa slabesc putin, asa ca ma voi da pe legume mai mult...O saptamana frumoasa iti doresc!

    Janet, gustul e divin, sotul meu a vrut sa refac tianul la cateva zile dupa, deci iti poti face o idee ce impresie a facut :) Pupici si multumesc de vizita!

    ReplyDelete
  24. Si mie imi place tian-ul, dar nu-l pregatesc foarte des. Arata atat de frumos, incat iti vine sa-l pastrezi pentru a-l privi :)

    ReplyDelete
  25. Cam asa ceva D :) nici eu nu faceam foarte des tian-ul, dar acum cu siguranta repet pt a 3-a oara curand :)))

    ReplyDelete
  26. This dish is so, so beautiful, Alina! You know how I like color in my food, right? ;-). It's a pity that this vegetable tian is often relegated to a side-dish, looking like this, it should really be the centerpiece!

    ReplyDelete
  27. I can't associate it with meat Maya, to be honest, we just ate it like it is, it's delicious! Thank you for stopping by!

    ReplyDelete
  28. O reteta exact pe gustul meu.Multumesc pentru idee!

    ReplyDelete
  29. Ma bucur ca iti place Maya, e perfecta pentru anotimpul cald :) Pupici!

    ReplyDelete

Astept comentariile voastre cu mult drag, pentru ca sunt foarte importante pentru mine si ma bucura de fiecare data! Va multumesc mult! (I'm always waiting to see the comments on my posts, they're very important to me and they make me smile each time! Thank you so much!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...